Direktlänk till inlägg 27 december 2016

Bubblan

Av barakaos - 27 december 2016 19:09

Idag införskaffades en liten och smidig bil.
Jag kör mindre och mindre bil och då känns det onödigt att ha en större och dyrare bil stående på uppfarten.
När det bara är jag och barnen hemma behövs det inget större. Jag kör ju ändå bara på möten, läkarbesök och till affären och det är inte ofta.

Jag lever fortfarande i en liten bubbla. Dels beror det väl på de positiva beskedet och dels på måendet just nu. I min lilla bubbla är stämningen lugn. Jag stänger av allt kaos utanför och det händer rätt ofta att jag får göra så.

För att fungera någorlunda.

Idag har tröttheten varit enorm. Jag har varit trött sedan jag gick upp imorse. Lämnade blodprov på vårdcentralen och sedan köpte bil. Inte direkt mycket på en dag, men alldeles tillräckligt för att känna mig helt knockad, antar jag.

Jag hoppas på att få sova några fler timmar inatt än igår natt. Stormen gav mig orolig sömn.

Idag har jag funderat mycket kring sommaren. Det slår aldrig fel. Julen hinner knappt överstökas innan jag är i nästa episod.

Jag längtar efter lite värme, svala kvällar och att kunna andas den där somriga luften.

Att kunna gå barfota i trädgården eller slappna av i husvagnen som blivit lite av en frizon. Där kan jag andas lite extra.

Hoppas att tiden går fort och att dessa mörka månaderna får skriva sin historia.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barakaos - 30 januari 2017 07:54


Av barakaos - 2 januari 2017 15:07

Burr! Idag är det rikigt kallt. Det passade ganska bra då att jag beställt hem mat. För mig är det jobbigt med affärer och människor. Då är det ganska fantastiskt att det finns andra sätt man kan handla på. 98% av det jag handlar köper jag ...

Av barakaos - 29 december 2016 13:51

Idag har jag inte gjort många knop. Det är märkligt hur jag fungerar. Antingen orkar jag inte göra någonting alls, eller så gör jag allt, på en och samma dag! När allt görs på en och samma dag så blir det ett långt återhämtande, jag blir helt slut....

Av barakaos - 28 december 2016 14:59

Det händer mig ofta att jag stöter på människor som helt saknar förståelse för psykisk ohälsa. Det är slutet på 2016 och fortfarande är psykisk ohälsa oerhört tabu. Märkligt egentligen om man tänker på hur otroligt vanligt det är. Dom flesta mår ...

Av barakaos - 27 december 2016 00:47

Så var julen över, fortare än jag hann blinka, ungefär. Det går alldeles för fort. Julaftons morgon, frukost, stirriga och otåliga ungar, gäster, julmat, Kalle, kan du vissla Johanna, julklappar osv. Jag var där, mitt i allt detta, men jag hann kn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards